IMG 0575 CopyVårsalongen är öppen!

Mitt i Värmland och under hela maj arrangerar vi årets vårsalong, i konsthallen i Sundsbergs gård i Sunne och i samarbete med föreningen Sundsbergs Gårds Vänner. 23 konstnärer medverkar, alla mer eller mindre yrkesverksamma medlemmar i Värmlands konstnärförbund.

Bland konstnärerna återfinns konstnärsförbundets färskaste medlemmar, invalda 2019 och 2020, liksom  samma konstnärsförbunds mottagare av utmärkelsen Årets utropstecken samma två år. Övriga är helt enkelt utvalda för en fin och spännande blandning.

Medverkande konstnärer är  Elsie Asplund, Karlstad, grafik, Monica Bergman, Arvika, måleri, Unni Brekke, Oslo, skulptur, Christina Bryntesson, Karlstad, grafik, Eva Carlstein, Ängelholm, grafik, Annika Eriksdotter, Skoghall, textil skulptur och fotografi, Elin Eriksson, Karlstad, måleri, Yvonne Frygell, Björneborg, måleri, Johan Gaellman, Molkom, blyerts, Gerd Göran, Hällefors, textilt collage, Jonas Holmström, Karlstad, måleri, Lotta Huhta, Brunskog, måleri, Cristoffer Karlsson (Dr Crix), Karlstad, blandteknik, Helene Karlsson, Arvika, tusch och digitalt tryck, Mattias Karlsson, Karlstad, fotobaserade original, Susanne Lund Pangrazio, Vällingby, måleri, Bo Löfgren, Stockholm, skulptur, Sara Nilsson, Deje, skulptur och måleri, Karolina Nolin, Karlstad, blandteknik, Lorraine Rantala, Kristinehamn, skulptur, Marie Rönnberg, Östra Ämtervik, måleri och teckning, Henrik Westlund, Ransäter, grafik, Katrin Westman, Östra Ämtervik, måleri.

Vad de visar framgår HÄR (klicka på ordet).

Salongen hänger 1–30 maj, med öppethållande onsdagar–söndagar klockan 11–16. Antalet samtidiga besökare i lokalen är förstås begränsat - men gårdens café är öppet under hela utställningsperioden med många uteplatser, och det pågår en samtidig utställning i Stallet, med 100 stolar som lånats ut av Sunneborna.

Alla verk är till salu. Och: Det kostar förstås ingenting att besöka utställningen - det är regel vid våra vårsalonger.

Ungefär sextio konstvänner kom redan på öppningsdagen 1 maj, då också fotona är tagna. Klicka på bilderna för förstoring och för bildtexter.